ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi
ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ; MÜŞTERİ BEKLENTİLERİNİ VE İHTİYAÇLARINI KARŞILAMA YOLU İLE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİN ARTIRILMASINI HEDEFLEYEN DÜNYACA KABUL GÖRMÜŞ BİR KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ BİÇİMİDİR. ISO 9001, DİREKT OLARAK ÜRÜN VE HİZMET KALİTESİYLE İLGİLİ DEĞİL, YÖNETİM SİSTEMİNİN KALİTESİ İLE İLGİLİDİR. BURADAKİ TEMEL VARSAYIM, ETKİN BİR KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ OLUŞTURULMASI VE UYGULANMASI HALİNDE MÜŞTERİ İHTİYAÇLARINI KARŞILAYACAK KALİTELİ ÜRÜN VE HİZMETLER ÜRETİLECEĞİDİR. ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ, DİĞER YÖNETİM SİSTEMİ STANDARTLARINA TEMEL TEŞKİL EDEN BİR STANDARTTIR. BİR ÜRÜNÜN VEYA BİR HİZMETİN SUNUMUNDAN MÜŞTERİYE ULAŞTIĞI YERE KADAR HER SÜREÇTE, MÜŞTERİNİN BEKLENTİ VE GEREKSİNİMLERİNİ KARŞILAMAYI GÜVENCE ALTINA ALIR. ISO 9001:2008 BELGESİNİN ALINMASI, BİR KURULUŞUN VEYA ŞİRKETİN KURUMSALLAŞMA YÖNÜNDE ATTIĞI EN ÖNEMLİ ADIMDIR. ISO 9001 BELGESİ, KURULUŞUN ÜRÜN VE HİZMETLERİNİN ULUSLARARASI KABUL GÖRMÜŞ BİR STANDARDA UYGUN OLARAK ÜRETİLDİĞİNİ GÖSTERİR. BU BELGEYE SAHİP OLMAK, SÜREKLİ İYİLEŞTİRMEYİ AMAÇ EDİNMİŞ, ETKİN BİR KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ OLUŞTURMAK İSTEYEN TÜM KURULUŞLAR İÇİN BÜYÜK ÖNEM TAŞIMAKTADIR.
