ISO 10002:2007 Müşteri Şikayetleri ve Memnuniyeti Yönetim
İSO 10002 BELGESİ STANDARDI, MÜŞTERİLERİ NEZDİNDE FARKLILIK YARATMAK İSTEYEN, MÜŞTERİLERİNİN GÖRÜŞ VE DÜŞÜNCELERİNE ÖNEM VEREN VE BU GÖRÜŞLERİ MÜMKÜN OLDUĞUNCA SÜREKLİ GELİŞME AMACIYLA KULLANAN KURULUŞLAR İÇİN; BU ÖZELLİKLERİNİ GÖSTEREBİLMEK VE İSPATLAMAK AMACIYLA OLUŞTURULMUŞ BİR YÖNETİM SİSTEMİDİR. ISO 10002 BELGESİ STANDARDI, ELEKTRONİK TİCARETİ İLE İLGİLİ OLANLAR DA DAHİL OLMAK ÜZERE; TİCARİ VEYA TİCARİ OLMAYAN FAALİYETLERİN BÜTÜN TİPLERİ İÇİN ETKİLİ VE VERİMLİ BİLGİ ALIŞVERİŞİNİ SAĞLAR. ISO 10002 BELGESİ STANDARDINDAN KURULUŞUN, MÜŞTERİLERİNİN, ŞİKAYET SAHİPLERİNİN VE DİĞER İLGİLİ TARAFLARIN YARARLANMASI AMAÇLANMIŞTIR. ISO 10002 MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİ VE YÖNETİM SİSTEMİ SAYESİNDE, ŞİKAYETLERİN ELE ALINMASI YOLUYLA ELDE EDİLEN BİLGİ, ÜRÜNLER VE PROSESLERDE BÜYÜK ÇAPLI İYİLEŞTİRMELER SAĞLAR. ŞİKAYETLER UYGUN BİR ŞEKİLDE ELE ALINDIĞINDA, KURULUŞUN ( BÜYÜKLÜĞÜNE, MAHALLİNE VE SEKTÖRÜNE BAKILMAKSIZIN ) İTİBARI ARTAR. DÜNYA PİYASASINDA, ŞİKAYETLERİN TUTARLI BİR ŞEKİLDE ELE ALINDIĞI GÜVENİNİ VERDİĞİNDEN, ISO 10002 MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİ BELGESİ'NİN DEĞERİ DAHA DA FAZLA AÇIĞA ÇIKAR. ETKİLİ VE VERİMLİ BİR ŞİKAYETLERİ ELE ALMA SÜRECİ, ÜRÜNLERİ SAĞLAYAN KURULUŞLARIN VE BU ÜRÜNLERİN ALICILARININ İHTİYAÇLARINA KARŞILIK VERİR. MÜŞTERİLERİN MEMNUN OLMADIĞI DURUMLARDA, ŞİKAYETLERİ DE DAHİL OLMAK ÜZERE MÜŞTERİ GERİ BİLDİRİMİNİN TEŞVİK EDİLMESİ; MÜŞTERİ SADAKATİNİ VE ONAYINI SÜRDÜRMEK VEYA ARTTIRMAK İÇİN FIRSATLAR SUNAR VE YEREL VE ULUSLARARASI REKABET GÜCÜNÜ ARTTIRIR.
